These pages are for documentation only - for actual availability, check the main gallery or use the search engine.

Queste pagine sono per documentazione - per la disponibilità degli oggetti visita la galleria o usa il motore di ricerca.

favourite links

amulets

textiles

necklaces

Miscellaneous
italian home page

rings

bracelets

african art

 

image

 

Here is an ancient brass buckle belonging to the nomads of Ladakh, the high plateau of India, also called the Little Tibet.

 

 

Un'antica fibbia in ottone appartenente ai nomadi del Ladakh, l'altopiano himalaiano dell'India, chiamato anche Piccolo Tibet.

 

This is a silver pendant from the Tuareg people.Those Sahara dwellers hold this one as a symbol for infinity.

 

Ecco un pendente in argento del popolo Tuareg. Il motivo a spirale (o a cerchi concentrici) é la loro rappresentazione dell'Infinito.

image

 

image

A wonderful comb, from the ancient dowry of a bride of East Sumba.It is carved in turtle shell with a beautiful pattern. You can see some of this kind at the Barbier-Muller Museum in Geneve or in its book "Power of Gold".

Price & info

 

Un pettine in tartaruga che faceva parte della dote di una fanciulla indonesiana dell'isola di Sumba. E' intagliata con bellissimi motivi naturalistici. Chiaramente oggetti così non si fanno più anche perchè le tartarughe sono protette. Un paio di questi oggetti si trovano al museo Barbier-Muller di Ginevra.

Top
Englishomepage Textiles Necklaces Rings Bracelets Amulets AfricanArt HomepageItaliano